Persbericht: De Website van het OCMW krijgt een nieuwe look

05 April 2016

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn zet nu dinsdag 5 april zijn nieuwe website online.

Met deze lancering wil het OCMW zijn communicatiemedia moderniseren om de gebruikers, de inwoners van de gemeente en iedereen die in de instelling geïnteresseerd is, beter te kunnen informeren.

De verfijnde presentatie beoogt de navigatie te vergemakkelijken en de informatie op een eenvoudigere manier voor te stellen. Op visueel vlak is de site gebaseerd op de groene kleur die verwijst naar de gemeentelijke groene ruimte en, naar het OCMW-logo en zijn variaties. De grafische voorstelling wil uiting geven aan het engagement van het OCMW om de mens binnen elke ondernomen actie centraal te stellen.

De startpagina bevat de onderdelen ‘nieuws’, ‘evenementen’ en ‘contactgegevens’. De menubalk, geordend per thema, biedt toegang tot de belangrijkste rubrieken; de menu-items klappen open en geven zo een overzicht van de verschillende diensten.

Dit nieuwe communicatiemiddel, beschikbaar in het Frans én het Nederlands, kan worden geopend via de link ocmwberchem.brussels. De domeinnaam brengt een associatie met de hoofdstad tot stand en getuigt van de trots om deze identiteit als openbare dienst aan te nemen.

Jean-François Culot, Voorzitter

0475/52.98.79

PERS CONTACT

02/482.16.08

info@cpasberchem.irisnet.be

CPAS-OCMW-secundair-gradient-RGB-HR-002

Plus d'articles ?

Bloemendal-secundair-gradient-RGB-HR-01

Hoofdverpleegkundigen voor de residentie ...

19 January 2017
De residentie Bloemendal van het OCMW van Sint-Agatha-Berchem, dat in een mooi groen kader gelegen is, telt 120 bewoners. Er zijn drie afdelingen: RVT – ROB – gedesoriënteerde bewoners. De zorg en de omkadering van de bewoners verdient de ... Meer
CPAS-OCMW-secundair-gradient-RGB-HR

Vrijwilligerswerk bij het OCMW

08 December 2017
Op 5 december was het Internationale Vrijwilligersdag, de dag waarop vrijwilligerswerk wereldwijd wordt gevierd. Het OCMW wil zijn vrijwilligers dan ook graag bedanken voor al het werk dat ze verrichten in De Zonnebloem, de sociale kruidenier en Bloemendal!
logo-wifi-brussels@2x

Gratis wifi voor de bezoekers van het OCMW

03 March 2017
Wifi.brussels is het officiële gratis wifinetwerk van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Het OCMW is één van de 74 locaties die door het netwerk wordt bediend. In de wachtzaal van het gebouw Albert Laurent zal het voor de bezoekers van ... Meer