Meer Good Food voor residentie Bloemendal in Sint-Agatha-Berchem

02 November 2017

Het restaurant van woon- en zorgcentrum Bloemendal ontving het Good Food-label met twee vorken. Deze onderscheiding, toegekend door Leefmilieu Brussel, beloont het werk dat door het keukenteam wordt verricht om gezondere en meer milieuvriendelijke voeding aan te bieden aan de bewoners van het woon- en zorgcentrum Bloemendal en het dagverzorgingscentrum De Zonnebloem alsook aan de klanten van het gemeenschapsrestaurant Mimosa.

Deze erkenning onderstreept eveneens de verbintenis die Jean-François Culot, Voorzitter van het OCMW van Sint-Agatha-Berchem, enkele jaren geleden is aangegaan om kwalitatieve voeding voor iedereen te bevorderen.

Good Food voor elke dag

Het verbeteren van de kwaliteit van de maaltijden van Bloemendal en het verminderen van de impact op het milieu vertaalt zich dagelijks in keuzes zoals: voorkeur geven aan verse, seizoensgebonden en bioproducten; beperken van voedselverspilling; verminderen van de hoeveelheid dierlijke eiwitten door middel van vegetarische recepten en opnemen van duurzaamheidscriteria in de lastenboeken voor leveranciers.

Naar een Good Food-residentie

Woon- en zorgcentrum Bloemendal heeft de opening van haar nieuwe infrastructuur, twee jaar geleden, aangegrepen om de relatie en de organisatie met betrekking tot voeding te veranderen. De bewoners worden nu betrokken bij de keuze van de leveranciers en geven regelmatig hun mening over de menu’s. Elke donderdag wordt er ook een smaakvolle vegetarische maaltijd aangeboden.

Jean-François Culot, Voorzitter

PERSCONTACT

info@cpas-ocmwberchem.brussels

goodfoodcantine